dinsdag 4 augustus 2015

Onverwachtse ontmoeting

New Otani

In Takayama ontmoette een week geleden  een Vlaams koppel. Zij namen er deel aan een congres. 
Na een  heel korte kennismaking ging ieder zijn weg. Een zestal dagen later, tussen een mierennest van miljoenen  mensen word ik in Tokyo  ik op de schouder geklopt door diezelfde mensen . We spreken min of meer af om samen naar Nikko te gaan,. Door omstandigheden gaat dit niet door .

Gisteravond kreeg ik een mailtje waarin ik door hen  werd uitgenodigd om samen met enkele leden van het congres het New Otani hotel  te bezoeken. Eerst zouden we een rondleiding krijgen in het hotel, met daarbij de prachtige Japanse tuin, daarna zouden we samen dineren op het dak van het hotel. Het was een internationaal gezelschap : Duitsers , Zuid-Afrikanen, US-burgers, Japanners en wij, de drie Vlamingen.   We waren met 10 personen. Het restaurant: (zie de schijf op de foto) is een draaiend restaurant. Iedereen zit aan het raam en je ziet de hele skyline van Tokyo . Het hotel telt maar liefst 14 verdiepingen. We werden verwend met de beste lekkernijen van Japan. Een belevenis die in mijn grijze massa lang zal blijven hangen. Dank u wel C. en C





Geen opmerkingen:

Een reactie posten