zondag 2 augustus 2015

Tokyo


Het blijf snikheet. Mijn hostel ligt op amper 100m van een metrostation.
fishmarket


In de morgen bezoek ik de vismarkt : citaat vanuit internet ;

'Tsukiji Fish Market' wordt beschouwd als de grootste vismarkt ter wereld. Hier kun je elke dag (behalve zondag) zien wat er aan diversiteit uit zee wordt gevist, maar ook bijvoorbeeld een visveiling werkt. De gebouwen zien er uit als hangars. Wees er vroeg bij, want de veiling begint rond 4 uur in de ochtend. Spectaculair is de tonijnveiling, die om 05.30 uur los brandt. Rondom de markt zijn talloze restaurants waar je de vis kunt proeven. Op de Japanse manier, dus sushi-stijl.Om de tonijnveiling mee te maken moet je vooraf reserveren , voorwaarde: je moet er om 4u in de morgen aanwezig zijn.


 Daar mijn hostel te ver afgelegen is van de vismarkt en er nog geen metro's rijden moet ik afzien van dit plan.
In de namiddag bezoek ik een museum in de directe omgeving van het Imperial Palace , veel valt daar niet over te zeggen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten