vrijdag 7 augustus 2015

Tokyo : skytree


Deze dag wordt een hoogtepunt. Neem hoogte ditmaal letterlijk. Ik bracht een bezoek aan de Skytree in Tokyo . Met een hoogte van 634 m is dit de smalste toren ter wereld . Met een lift met een snelheid van 60 m per minuut bereik ik het platform dat op een hoogte van 450 m gelegen is. Tokyo ligt werkelijk aan mijn voeten . Vanop deze hoogte kan je zelfs de Fujiberg zien .


Twee metrostations verder bezoek ik de Senji-tempel . Deze tempel werd in 629 gebouwd en is de oudste van Japan. De tempel werd enkele jaren geleden hersteld in al zijn oude glorie.  Daar ben ik niet de enige toerist. Het is een zeer geliefde plaats voor Japanse toeristen. Zoals op alle toeristische toppers horen ook daar de nodige souvenirswinkeltjes bij en talloze eetgelegenheden..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten