dinsdag 21 juli 2015

Op verkenning in Osaka

 
 
 
Voor vandaag heb ik een heel programma klaar gemaakt :  starten in het metrostation en mijn weg proberen te vinden naar Shinsaibaishisuji station. Vandaar een wandeling die beschreven staat in de Lonely Planet. De eerste stop is Shitenno-ji tempel. Ik had gelezen dat daar iedere 21ste van de maand rond de tempel een heel grote markt wordt gehouden.
 
Het was daar een drukte van jewelste. Het is een heel tempelcomplex met een grote tempel in het midden en daarrond nog heel wat kleine tempelgebouwen.  Het lijkt wel een soort bedevaartsoord met daarbij de nodige commerce. Tegen betaling  kan je daar je wensen op een soort houten plaatje laten schrijven,  de monnik dompelt dan een het plaatje met een houder in een soort put die gevuld is met water terwijl de gelovige ingetogen hoopt dat zijn wens in vervulling gaat. Deze tempel staat beschreven als één der oudste van Japan (bron Lonely Planet )

Dotombori
 
Dotombori
 

 
De place to be in Osaka . Je kan het zo gek (en hectisch ) niet bedenken . Restaurants, bars en theaters :  alles geconcentreerd in de buurt. Hier probeer ik vanavond nog een terug te komen.
 
 
 
 
 
 
Mijn eerste Japans restaurant bezoek. Uiteraard kies ik voor sushi en rauwe vis. Iedereen wil met mij op de foto! In ruil hiervoor laat ik mezelf fotograferen met mijn eigen toestel. Het eten is lekker en de prijs valt best mee. De concurrentie is ook bikkelhard.
 
 
 
 
 
Umeda Sky building
Als afsluiter van de dag ga ik naar de Umeda Sky building. De km's die ik vandaag heb afgelegd zijn niet te tellen. Als ik verder reis op deze trend, dan vermoed ik dat het fysiek de zwaarste reis zal worden die ik ooit ondernomen heb.
Morgen verlaat ik Osaka en reis ik verder naar Hiroshima .

1 opmerking: