zaterdag 25 juli 2015

Golden Palace - Kyoto

Mijn nieuw guesthouse is gelegen in een toplocatie, het oude stadsgedeelte Gion. Opnieuw was het weer lastig voor het vinden van mijn nieuw adres. De straten zijn hier blokken. M.a.w. één straat bevat verschillende straten.
In mijn guesthouse leggen ze me uit hoe ik het best naar het Golden Palace ga . Hier in Kyoto kan je best de bezienswaardigheden met de bus bezoeken. Alweer een nieuw routesysteem dat ik moet bestuderen. Ik neem bus 205, een overvolle bus, we zitten als haringen in ton. En dit voor een rit van ongeveer 1u . Telkens er 10 afstappen komen er 15 bij . Ik dacht : hier moet ik mijn charme-offensief inzetten. Na wat geflirt met een jongeman vraag ik hij Engels praat . Hij kruist zijn armen diagonaal wat "nee" betekent ( dat heb ik hier al geleerd ! ).  Meteen staat hij recht en ik mag gaan zitten op zijn plaats. Ik denk missie geslaagd  !
Het Golden Palace doet zijn naam alle eer aan. Het ganse paleis is werkelijk een gouden paleis,  gelegen in een prachtige tuin. 
 In de namiddag trakteer ik mezelf met een heerlijk stukje taart en een bananenmilkshake.
Bij de terugreis stap ik nog eens van de bus af voor een bezoek aan een tempel, de naam ontsnapt me even, van deze kan ik enkel zeggen dat de tuinen mooier waren dan de tempel zelf.

 

 




De avonden hier in Kyoto zullen te kort zijn, het is heerlijk kuieren in de nauwe straatjes of langs het water ( er is hier een rivier die dwars door het oude Kyoto loopt) . Eetgelegenheden zijn er hier bij de vleet. Ik heb het gevoel dat de helft van Japan op de been is  misschien omdat het zaterdagavond is . Heel wat jongeren zijn nog traditioneel gekleed, een soort lange kimono  met een kussen op de rug . Ook de mannen  dragen dit, maar dan zonder kussen op hun rug. Zij hebben een mooi geknoopte dikke riem. Bij mannen doet het me denken aan een kamerjas.

klik op de foto' s voor vergroting


Geen opmerkingen:

Een reactie posten