zondag 26 juli 2015

Nara



Nara is de volgende uitdaging. Eerst de juiste bushalte vinden naar Kyotostation en vervolgens de juiste trein ( 45 min treinen ) en dan opnieuw de juiste bus om 30 min later in het Narapark aan te komen. En dan maar hopen dat ik de terugweg vind !

Om 10u stipt sta ik al fier op mijn bestemming. Het is snikheet met een felle blauwe hemel. Mijn thermometer gaat geen enkele keer onder de 38°. Het wordt een dag kuieren in het mooie park (de gekende Japanse tuinen ) van de ene naar de andere tempel. De ene al mooier dan de andere. In de tuinen lopen massa's herten,  ze lopen daar gewoon in het wild rond. Je merkt meteen dat ze veel volk gewend zijn .

Aan eten denk ik gewoon niet . Het is veel te warm. De flessen water die ik uit de muur heb gehaald zijn daarentegen niet te tellen.

Aan een ijsje kan ik niet weerstaan. De ijsverkoper zegt er natuurlijk niet bij dat ik moet oppassen voor de herten. Ik zet mij op een bank en binnen de 10 seconden wordt mijn ijsje gestolen door een hert. Meteen ga ik naar dezelfde ijsventer voor een nieuwe bestelling. Hij lacht me toe en zegt dat ik mijn ijsje in zijn buurt moet opeten, hij zal de herten voor mij verjagen. Goed gezien van de verkoper, op deze wijze verdubbelt hij zijn omzet.

In de avond ben ik weer in mijn vertrouwde buurt ,  behalve het ijsje heb ik deze dag nog niets gegeten. Weer kan ik niet weerstaan aan een sushirestaurant . Ondanks de talrijke restaurants is er overal een wachtlijst. Over 50 minuiten mag ik terugkomen. Uiteindelijk wordt het anderhalf uur. Het eten is overheerlijk , ik weet nu al als ik terug in het Belgenland ben dat ik dit zeker zal missen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten