donderdag 23 juli 2015

Hiroshima


De avond sluit ik af met een restaurantbezoekje in de buurt van mijn logement. Een restaurentje met Japanse allure. De meeste bezoekers zijn redelijk jong . In het midden van de tafels zijn metalen platen die aangesloten zijn op een soort verwarmingssysteem. Alles wordt klaargemaakt door jonge koks in het midden van de zaak. Met veel gelach en geroep maken ze alles klaar op een grote metalen plaat.


De menukaart kon ik niet lezen en zij verstonden geen Engels. Het enige wat ze verstonden was dat het niet spicy mocht zijn. Ik liet hen de keuze. Met andere woorden : de dagschotel. Eerst een bordje gebakken zalm, vervolgens een soort pannenkoek, gevuld met groenten en een soort pasta. Het was lekker, mogelijks kom ik morgenavond hier terug.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten