donderdag 30 juli 2015

Takayama




Na een westers ontbijt (geen rijst en vis) start mijn dag met het bezoek aan een plaatselijke markt. Ongeveer alles is er te krijgen behalve fruit.  Het lijkt er wel op dat de Japanners geen fruit eten.
Takayama is een oud stadje in met heel veel traditionele huizen. Ik start een wandelroute die ook door een stukje bos loopt. De enige wandelaars die ik ontmoet is een Spaans koppeltje. Halverwege het bospad zie ik een slang op mijn pad die zeker anderhalve meter groot is. Ik durf bijna niet meer bewegen. Meteen vraag ik aan de Spanjaarden of ik bij hen mag aansluiten. Bospaden hoef ik niet meer te zien, dat staat vast.

Terug in de bewoonde wereld bezoek ik het  Takayama festival floats exhibition. Na het bekijken van een film in de inkomsthal bezoek ik de prachtige praalwagens die me in die grote festivals. Helaas ben ik hier niet in die periode.



Een namiddag in Takayama is gauw ingevuld. Slenteren door de mooie straatjes, de mooie huizen met daarbij de nodige winkeltjes .

Zoals gewoonlijk sluit ik mijn avond af in een restaurantje. Alweer word ik aan de toog gezet tussen Japanners die dan ook geen woord Engelse kunnen praten. De menukaart is enkel in het Japans. Ik vraag of ik hetzelfde kan krijgen als die heren die naast mij zitten. Helaas, de sushi was uitverkocht. Meteen willen de heren hun houten plank met lekkernijen met mij delen. Willen of niet ik moest toch enkele stukjes nemen. Ik kon wel nog Sashimi bestellen, met hun Japanse uitspraak begreep ik er niets van , maar ik zei dat het oké was .


Sashimi is ongeveer hetzelfde als sushi dus ook rauwe vis maar zonder rijst. Als je rauwe vis lust  heerlijk .

Morgen vertrek ik naar Tokyo mijn laatste verblijfplaats .



1 opmerking:

  1. Misschien moet iemand je visliefhebbende echtgenoot waarschuwen : vanaf nu alle dagen sushi !

    BeantwoordenVerwijderen