donderdag 30 juli 2015

Takayama






Stilaan begin ik het plaatselijk netwerk onder de knie te hebben. Zonder enige hulp reis ik met verschillende treinen  naar Takayama.

Takayama is gelegen in de Japanse Alpen. Het is hier een paar graden minder warm, dit wil zeggen geen 35° ! Het oude stadsgedeelte is heel mooi . Het levensritme gaat hier ook op een trager tempo dan dat ik tot op heden gewoon ben. Hier ga je vb. dineren voor 20 u en liefst nog een paar uur eerder. Ik laat me vertellen dat er vanavond een festival is aan de rivier. Dit start om 19u. Donker of niet,  de eerste vuurpijlen worden stipt om 19 u afgeschoten en dit non-stop tot 21u30. Veel meer is daar niet te beleven, overal veel volk maar rustig verdeeld over een grote afstand. Tot mijn grote verbazing staat er hier een gelegenheidsfrietkot. Iets dat ik gemakkelijk aan mij laat voorbijgaan.

Morgen is er een (vroege ) lokale markt . Het wordt dus vroeg opstaan .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten