vrijdag 24 juli 2015

Aankomst in Kyoto

Kyoto

Met de sneltrein van Hiroshima sta ik 99 min. later in Kyoto. Door omstandigheden heb ik gisteren besloten in een ander hotel te verblijven dan aanvankelijk gepland.  De thermometer aan mijn tas bevestigt mij dat het inderdaad 38° warm is.
Over de middag is er dan ook geen kat te bespeuren in de buurt waar mijn hotel ( travelers Inn)  gelegen is. Na heel wat gesukkel kom ik verhit aan, waar ik verneem dat ik maar één nacht kan blijven. De laatste vier dagen waren er feesten in Kyoto waardoor voor de rest van de week alle hotels zo goed als uitverkocht zijn. Haastig zoek ik (via internet ) voor de volgende dagen een nieuwe verblijfplaats. Morgen is het weer opnieuw inpakken. Na een uurtje of 2 rust en een frisse douche bezoek ik één van de duizend tempels die hier in Kyoto te bezichtingen zijn. (Heian Jingu Shrine) mooi maar niet indrukwekkend .
s' Avonds zoek ik opnieuw een restaurant, alweer wordt mij als enkeling een plaats aan de toog aangewezen. Dat is altijd leuk, want je hebt onmiddellijk contact met de mensen om je heen. Hoewel, ik was toch blij toen de gast aan mijn linkerzijde vertrok. Hij kon bijna geen woord Engels en toch probeerde hij mij bij elke hap erop te wijzen dat ik mijn eetstokjes verkeerd gebruikte. Het dagmenu was een soort soep en geroosterde makreel met een zoete saus erop . Niet slecht maar geef mij maar sushi en de rauwe vis. Nog gauw even naar huis bellen ( gratis via viber) en om 21 uur in bed .
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten